02-10-2006 Lars Andersen
Følgende erfaring videregives hermed: Min ellers ikke ret gamle pilot havde en fejl, som gjorde den uanvendelig: kort efter igangsætning (tryk på Auto) meldte den alarmen ‘Low batt.’ som initielt handler om for lav batterispænding, dvs. under 11 Volt i driftsituation, målt bag på instrumentet. Det kan f.eks. være et spændingsfald over strømledningen til instrumentet, irrede polsko, osv. I mit tilfælde var spændingen imidlertid ikke for lav, og serviceafd. hos Aage Hempel mente at printet i instrumentet måtte være defekt. Her skal det indskydes, at al styring til piloten sidder i selve instrumentet, i modsætning til den nye udgave man køber i dag, hvor kurscomputeren er flytte ud i en separat boks. Jeg lod instrumentet reparere til den nette sum af små 4000,- kr. efter en del research på nettet efter alternative løsninger. Men hverken Tyskland eller England kunne gøre det billigere, bortset fra et ret godt tilbud fra en engelsk pusher på et helt nyt system. Piloten virker nu igen, så det var altså et defekt print!